Kapcsolat a részegységek között
A transznacionális vállalatok szerveződése attól is függ milyen termék vagy termékek előállítására specializálódtak. A gépgyártásban tevékenykedő vállalatoknál mindig találunk bedolgozó és alkatrészgyártó egységeket, összeszerelő üzemeket. A kereskedelmi tevékenységet folytató vállalatok (pl. hipermarket-hálózatok) egyes egységei hálózatszerűen vannak kapcsolatban egymással.
A transznacionális vállalat tehát olyan stratégiát alkalmaz a termelési integrációban, ami a hatékonnyá teszi a termelést vagy az értékesítést.
Ennek értelmében a részegységek közti kapcsolat többféle módon szerveződhet. Lehet hierarchikus, amikor minden egység egy-egy láncszemet képvisel a termelési folyamatban. A termék útja több országon keresztül halad, míg végül elkészül a végtermék. Jellemzően ilyenek a nagy ruhaipari cégek, melyek a gyapotszedéstől a szövésen át a ruhafestésig és az eladásig minden tevékenységhez kapcsolódik egy-egy részegység. A termék minden részegységben tovább „alakul”, míg végül a boltokban eladásra nem kerül.
Másik módszer az, amikor a részegységek termékeiket egy nagyobb egységhez szállítják. Ebben az esetben is hierarchikus az egységek közötti kapcsolat, de mindegyik egység egy nagyobb központnak juttatja el termékét, ahol azok felhasználásra vagy feldolgozásra kerülnek. Ez a szereveződési mód például az autógyártókra jellemző, amikor a legkülönfélébb alkatrészeket a beszállítók az összeszerelő üzembe szállítják.
Az is előfordulhat, hogy a részegységek között nincs hierarchikus viszony, hanem mindegyik hasonló terméket vagy termékeket állít elő, illetve értékesít, de a vállalatbirodalom globális hálózattá szerveződik. Ilyenek például a gyorsétterem-láncok vagy hipermarket-hálózatok.
K+F
A transznacionális vállalatok különleges figyelmet fordítanak a K+F tevékenységre is. Gyakran előfordul, hogy egy-egy egyetemmel vagy kutatóintézetek közvetlen kapcsolatban állnak és azt anyagilag is támogatják. ezzel elérik, hogy legfejlettebb technológiát ők alkalmazzák elsőként, és legújabb eredményeket ők terjesszék el a világban. Nem mellékes az sem, hogy a technológiai újítások nyomán létrejövő újabb szabványokat a nekik megfelelő módon alakítják ki.
Világtermékek
A transznacionális vállalatok globális tevékenysége során ún. világtermékek jöhetnek létre. Ezeket a termékeket szinte a világ minden táján ismerik, keresik és népszerűek. Az egyik legismertebb világtermék a Coca Cola, de a Google vagy Facebook is ilyen terméknek számít.