A cég arculata
A vállalkozás jellegzetességeit, az egyediség, a felismerhetőség jegyeit az arculati kézikönyvben célszerű rögzíteni. Szerepelnie kell benne az embléma, a betűtípus, a vállalkozás sajátos színei, kiadványainak egységes megjelenése, stb. Nem várjuk el Öntől, hogy önállóan készítsen el egy arculati kézikönyvet, mert az igen hosszú és összetett feladat lenne. Az egyszerűbb, ám hasznos utat választottuk a következő feladatnál.
Elemezze a Panoráma Hotel arculati kézikönyvét a már tanult szempontok szerint!
Azonosítók:
- A Panoráma logotípiát kifejezetten az épület külsején való használatra tervezték. Nem alakítható, változtatható semmilyen körülmények között. Elhelyezése-kor figyelembe kell venni a maximális láthatóságot, valamint az épület építészeti részleteit, sajátosságait. A betűk színének meg kell egyezni a Panoráma logó kék színével, azaz Pantone 2736C kék színűnek kell lennie.
- A Panoráma embléma (logó) a szálloda valamennyi vizuális illetve audiovizuális kommunikációs eszközén megjelenik. Háromféle méretben létezik:
- A színvilág: A Pantone 2736C kék szín használható. Ettől csak a törülközőkön, fürdőlepedőkön és asztalterítőkön találhatunk eltérést, ahol fehér háttéren fehér az embléma is.
- A betűtípus: Kétféle betűtípus használatos, melyek a következők:
Univers Condensed és Bodoni Antiqua
Levelezési anyagok:
Vállalati levelezési anyag:
- Nyomtatás: A levelezési anyagok nyomtatása normál offset- vagy magasnyomással történik. A nyomtatás színe: kizárólag fehér színű papíron kék logó, illetve fekete betűk.
- A papír mérete: lehetőleg a nemzetközileg elfogadott papírméretet kell használ-ni, azaz egyrészt 210297 mm-t (A4) levélpapírnak, 99210 mm-t üdvözlőkártyának, 8555 mm-t névjegykártyának, illetve a 110220 mm-t borítéknak (az A4-es levélpapír számára).
- A papír típusa: Conqueror Dimond White, vagy ehhez hasonló.
- A papír súlya: a levélpapírnak 100 gsm-t, az üdvözlőkártyának szintén 100 gsm-t, a névjegykártyának 350 gsm-t, a memorandumnak 80-90 gsm-t, a borítéknak 90-100 gsm-t és a fax fedőlapjának 80-90 gsm-t kell nyomnia.
Vendégek számára készített levelezési anyag:
A vállalati levelezési anyagokban leírtakhoz képest az eltérés: többféle borítékméret használható, a 110220 mm A4-esen kívül a 114162 mm nagyságú az A5-ös, illetve a 220300 mm-es a hajtogatás nélkül küldött A4-es méretű levelek számára.
Kereskedelmi információhordozók:
- A vállalati brosúra fedőlapjának tetején a Panoráma logójának kell megjelennie. Ezt középre kell helyezni és lehetőleg Pantone 2736C kék színnel nyomtat-ni. A betűtípus Univers Condensed vagy Bodoni Antiqua lehet.
- A programokat tartalmazó brosúrák külalakja kicsit kötetlenebb az előbbinél. Célja a potenciális vendégek megnyerése a szálloda szolgáltatásainak, programjainak igénybevételére. A tájékoztató füzet fedőlapjának háttér-színe választható, de lehetőleg pasztellszínű legyen. Ha csak egy lapos, akkor bármilyen szín és forma megengedett, a lényeg, hogy a logó megjelenjen.
Speciális információhordozók:
- A Panoráma valamennyi munkatársa jogosult a Panoráma-jelvény viselésére , sőt használata mindenki számára kötelező is. A jelvény a Panoráma logót ábrázolja ezüst színben, mérete körülbelül 105 mm.
- A névkitűző mindenki számára kötelező, aki egyenruhát hord, hiszen ez is az egyenruha része. Alapszíne ugyanolyan ezüstszürke, mint a jelvény, a betűk azonban fekete színűek.
- További speciális előírások vannak a samponos, tusfürdős, testápolós flakonok, a cipőtisztító, a vállfa, a tollak, stb. külalakjára és színére is, melyek többsége azonban magát a Hilton emblémát nem viseli magán.
Megoldási javaslat:
Ez az arculati kézikönyv szinte hibátlan, hiszen tartalmazza a feladatban jelzett tényezők mindegyikét. Hiányosságként talán az említhető meg, hogy nem szerepelnek az öltözködési szabályok, valamint a dolgozók külső megjelenésével kapcsolatos követelmények. E feladat elsődleges célja: egy konkrét és alaposan kidolgozott arculati kézikönyv tanulmányozása.