Tananyag választó:
Az eladásösztönzés fogalma, funkciói
A direkt marketing
A direkt marketing
A direkt marketing a marketing egyik interaktív rendszere, amely egy vagy több reklámmédiát használ fel arra, hogy a potenciális vevőkből földrajzi elhelyezkedésüktől függetlenül kedvező hatást, azonnali válaszreakciót váltson ki.
A leggyakrabban használt direkt marketing eszközök:
- levélreklám (DM – direct mail)
- postai megrendelés (csomagküldő kereskedelem)
- minden, valamilyen választ, reakciót kiváltó reklámeszköz (kivágható nyeremény-szelvények, díjmentesen hívható telefonok, tévébemutatók, internetközlemények, honlapok.
Ezek szerint a direkt marketing tömegmédiumokban megjelenő kommunikáció, azzal a kifejezett céllal, hogy megrendelésre, érdeklődésre, üzlet, bemutatóterem felkeresésére késztessen.
Közvetlen marketing, melyben a kétirányú kommunikáció szerepe válik elsődlegessé.
A mintaküldés az egyik legköltségesebb értékesítésösztönzési módszer, melyben kisebb kiszerelésű termékeket mellékelnek, vagy vásárlásra ösztönöznek.