Szokásokon alapuló döntések
A vendéglátásban nagy jelentősége van a szokásokon alapuló döntéseknek, hiszen szinte valamennyi vendéglátó üzlet a törzsvendégek megszerzéséért, megtartásáért, számuk növeléséért küzd. Szinte "biztosak" a bevételeink, ha napi, heti, szálloda esetében kisebb rendszerességgel megjelennek állandó vendégeink.
Törzsvendéggé úgy válnak, ha már az első alkalommal elégedettek üzletünkkel, szállodánkkal, tevékenységünk és kommunikációnk az elvárásaiknak megfelelt.
Olyan ember, aki rendszeresen igénybe veszi az üzlet, iroda szolgáltatásait.
Márkahűség
Márkahűségen azt értjük, hogy a fogyasztó tartósan ugyanazt a márkát vásárolja. A márka hű vendég érzéketlen a konkurens termékek iránt, így biztos piacot jelent az adott márka számára.
Vásárlási automatizmusról beszélünk, ha az adott márkával való elégedettség olyan erős, hogy nem is kívánunk tapasztalatokat szerezni általunk ismeretlen helyeken és termékek körében.
Gyorsaság, hatékonyság, olcsóság, kényelem a fast-food kedvelőinek". hirdeti a Mc Donald's az üzleteit. Biztos abban, hogy a vendég elvárásait szlogenjének megfelelően maradéktalanul teljesíti. A márka hű fogyasztó külföldön is szívesen tér be Mc Donald’s üzletbe, mert tudja, hogy nem csalódik, ugyanazt kapja, mint bármelyik itthoni Mc Donald's üzletben. A márkahűség kiemelkedő fontosságú a forgalom stabilitása szempontjából.
A szokások és a márkahűség hosszú távon érvényesülő hatást fejtenek ki, lehetővé teszik egy-egy vendéglátó egységre, szállodára vonatkoztatva a prognózisok felállítását a várható forgalommal, a vendégszámmal kapcsolatban.
Ragaszkodás az adott márkához, vendéglátóipari, szállodai vagy idegenforgalmi vállalkozáshoz.
Vásárlási automatizmusról beszélünk, ha az adott márkával való elégedettség olyan erős, hogy nem is kívánunk tapasztalatokat szerezni általunk ismeretlen helyeken és termékek körében.