Impulzusvásárlás
Az impulzusvásárlás erősen emocionális (érzelmi) tényezők hatására jön létre, az adott szituációtól függő, előre nem tervezett döntés.
- Tisztán impulzusvásárlás esetén a bennünket ért ingerek hatására nem a szokott módon cselekszünk.
Egy benzinkút shopjába betérve megfog minket a frissen sült pogácsák, sütemények illata. Vásárlás nélkül nehezen tudunk továbbmenni, pedig csak az üzem-anyag árát akartuk kifizetni. Ezt a motívumot használja ki a látványkonyha, az ital- és süteményes kocsi az éttermekben.
- Emlékezés hatására hozott impulzív döntésnél a korábbi tapasztalatok alapján vásárolunk,
Nyári nyaralásunk színhelyének ételeit keressük például a nemzeti jellegű éttermekben.
- Szuggesztív impulzusvásárlásnál a kedvező vásárlási alkalmat várjuk (pl. árleszállítás, kedvezmények, akciók).
- Tervezett impulzusvásárlásról akkor beszélünk, ha a vásárlást elhatároztuk ugyan, de nem arra az időre terveztük. Reklám hatására tölthetünk egy hétvégét valamelyik gyógyszállóban, a húsvéti ünnepeket valamelyik városunkban, vagy részt vehetünk egy „last minute” utazáson.
Az impulzusvásárlás erősen emocionális (érzelmi) tényezők hatására jön létre, az adott szituációtól függő, előre nem tervezett döntés.
Szuggesztív impulzusvásárlásnál a kedvező vásárlási alkalmat várjuk (pl. árleszállítás, kedvezmények, akciók).
Tervezett impulzusvásárlásról akkor beszélünk, ha a vásárlást elhatároztuk ugyan, de nem arra az időre terveztük.