A vendég vételi döntése
A vendég „vételi” döntését leginkább a „megfoghatatlan”, nem anyagi szolgáltatások döntik el. A szolgáltatás szintje és minősége, a szálloda/étterem hírneve, népszerűsége gyakran a fizikai állapot elemzésénél is fontosabb.
A meglévő és a lehetséges vendégeknél tehát a közkedveltséget, a jó hírnevet kell kiépíteni. Üzletünk, szállodánk, utazási irodánk szolgáltatásait tartsák olyan jónak a vendégek, hogy „házunkat” más házakkal szemben részesítsék előnyben még akkor is, ha áraink valamivel magasabbak versenytársaink árainál. Minél jobban sikerül szolgáltatásaink erős oldalaival megkülönböztetni saját vállalkozásunkat a verseny-társak üzleteitől, annál jobban tudjuk vendégeinket üzletünkhöz kötni. Ezzel azt is elérhetjük, hogy mások fülébe is eljut a hír szállodánk, éttermünk előnyeiről, ugyanis elégedett vendégkörünk szájpropagandával segít bennünket.