Hogyan készítsünk reklámot?
Bizonyára Ön is tapasztalja, hogy milyen sokféle reklámeszközzel találkozunk mindennapjainkban. Ez segítségére lesz feladata megoldásában.
Válasszon ki közülük néhányat és értékelje azokat - jellegüknek megfelelően - tartalmi és formai szempontból.
Vegye figyelembe, hogy az auditív, a vizuális és az audiovizuális reklámeszközök különböző hatáselemekkel érik el a kívánt célt.
Megoldási javaslat:
Mindenekelőtt értékelje az ötletet, az egyediséget és a mondanivaló nyilván-való megjelenését vagy éppen elsikkadását.
Ezen túlmenően:
- Az auditív reklámeszközöket a tartalom, a közlés stílusa (közlemény, monológ, dialógus, stb.), a hangerő, hangeffektusok, hangszín alapján mi-nősítse. Gondoljon e műfaj időbeli és figyelmi korlátaira is!
- Az audiovizuális reklámeszközöknél vegye figyelembe a kép, a hang, a színek és a zenei aláfestés megoldásait is.
- A vizuális médiumok fő alkotórészei a szöveg, a grafikai elemek, a kép, a színek és az üres felületek, melyeket harmonikus egységbe kell rendezni a legerőteljesebb hatás elérése érdekében. A mi kultúránkban a leggyakrabban használt kompozíciós elvek a szimmetriára építenek.