A marketingmix
A marketing programok általában rövid távú feladatokat jelentenek. Ekkor állítjuk össze a stratégiához igazodó intézkedéseket (mely termékeket reklámozzuk, mire vonatkozzon az árleszállítás, stb.)
A marketing programok a marketing-mix eszköztárával dolgoznak.
A marketing-mix
A marketing eszközök különböző helyzetekben alkalmazott, optimális eredményt adó kombinációját marketing-mixnek nevezzük.
A marketing eszközöket többféleképpen is megkülönböztetjük. A szakirodalomban a legelterjedtebb a 4P (az elnevezés az angol szavak kezdőbetűiből ered) néven is-mert csoportosítás.
Ezek a következők:
- termék, termékpolitika (Product)
- ár, árpolitika (Price)
- hely, elosztási csatornák, értékesítési politika (Place - Distribution)
- kommunikációs politika, piacbefolyásolás (Promotion)
A marketing eszközök különböző helyzetekben alkalmazott, optimális eredményt adó kombinációját marketing-mixnek nevezzük.
A marketingmix eszköztára.
A választék kialakítása.
A fogyasztói árak meghatározása.
Az értékesítési csatornák kiválasztása.
Az értékesítést ösztönző eszközök kiválasztása.
A marketingmix kiegészítése a szolgáltatási folyamatok sajátosságai miatt.
A hagyományos 4P kiegészítése a turizmus sajátosságaiból adódó elemekkel.