A szponzorálás folyamatának bemutatása
A szponzorálás kétoldalú jogügylet. A szponzoráló azt szeretné, ha imázsa és nyeresége jelentősen nőne. Ennek érdekében a szponzorált népszerűsíti, megemlíti a szponzor nevét, lehetőleg ott és akkor, amikor a legtöbb néző/hallgató/egyéb találkozhat vele. Fogalmazza meg a szponzorálás jelentőségét! Kiket szponzorálna az eddigiekben kiválasztott vendéglátó üzletben, szállodában, vagy turisztikai cégnél? Útmutató: Meg kell különböztetnie a mecenatúra és a szponzorálás közötti különbséget! Az első "ingyenes", a második komoly anyagi befektetést vár el a cégtől. A bevételi - kiadási (költségvetés) terv a hatékony gazdálkodás alapfeltétele. A vendéglátó üzletek, szállodák, turisztikai vállalkozások általában sportembereket, sporteseményt, művészeti témákat, műsorokat, alapítványokat szoktak támogatni.