Társas fejlődés
Szituációs játékok játszása, különböző szerepekkel, az asszertivitás , szubmisszivitás fogalmának tisztázása.
1. játék: szereplők: pincér, vendég
A vendég húslevest rendelt egy étteremben, amit a pincér ki is hozott, de a leves langyos, holott a vendég forrón szereti. (ezt a játékot három szereplővel is lehet játszani, egy pár a vendég, a közös reakcióikat, összjátékukat figyelhetjük meg.)
2. játék: szereplők: vevő, pénztáros
A vevő hétvégi bevásárlását végzi a lakása melletti ABC-ben. Amikor a pénztáros bemondja a fizetendő összeget, a vevő rájön, hogy elszámolta magát, 50 forinttal kevesebb van nála, mint amennyit fizetnie kell.
3. játék: szereplők: férfi, nő
Több hónapja ugyanarra a nyelvtanfolyamra járnak, általában egymás mellett szoktak ülni. A férfi nagyon szeretne a tanfolyamon kívül is találkozni a nővel, ezért elhatározza, hogy randevút kezdeményez.
4. játék: szereplők: lakószomszédok
Az egyik lakó korán jár munkába, ezért este korán fekszik. Szomszédja viszont késő estig zenét hallgat, olyan hangerővel, hogy az első szomszéd hosszú ideig képtelen elaludni.
Társas fejlődés
A játék értékelése csoportosan a pedagógus irányításával történik. A csoport elmondja benyomásait a szerepekről, a játékról. A szereplők elmondják érzéseiket a szerepről, amit betöltöttek. A pedagógus segítségével az asszertivitás és szubmisszivitás lényeges jegyeit kiemelik. A játék során a csoportnormákra fel kell hívni a figyelmet, be kell tartatni azokat.