A körlevélkészítés lépései
A körlevelek olyan dokumentumok, amelyek néhány részlettől eltekintve (pl. cím, név stb.) egyformák. A megegyező részeket a törzsdokumentum tartalmazza, amelybe hivatkozásokat illesztünk. A törzsdokumentum és az adatokat tartalmazó állomány összefésülésével, egyesítésével készül el az egyedi körlevelünk.
Az Eszközök menü Körlevél menüpontjában kövessük a meghatározott lépéseket. (XP verziónál az Eszközök/Levelek és küldemények menüpont Körlevél varázsló pontját kell választanunk.)
Első lépésként létrehozhatjuk a törzsdokumentumunkat: a lenyíló listából kiválaszthatjuk a típusát (Formalevél, címke stb.) Eldönthetjük, hogy az aktív ablakban szerkesztett anyagunkkal dolgozzunk, vagy létrehozzunk egy újat.
Ezt követően hozzuk létre vagy nyissuk meg egy már létező adatforrásunkat. (A létező adatlistánk más alkalmazásban – pl. Excel, Access – is készülhetett!)
Illesszük be a változó mezőket a törzsdokumentum megfelelő helyére az Adatmező beszúrása gombbal.
A körlevélkészítés utolsó fázisa a törzsdokumentum és az adatforrás egyesítése. Ezt megtehetjük az eszközsor megfelelő ikonjával vagy a menü Egyesítés parancsával. Ennek eredményeként létrejön egy olyan dokumentum, amely annyi oldalból áll, ahány rekordot felhasználtunk az adatlistánkból.
A körlevélfunkciónak olyan része, amikor egy elkészítendő levél állandó szövegrészét megírjuk, s a változó adatok helyét üresen hagyjuk.
A körlevélnull készítés azon része, amely a változó adatokat tartalmazza.