A NetMeeting
A hálózatok sávszélesség növekedése lehetővé tette, hogy egy-, illetve kétirányú élő videó- és hangkapcsolatot hozzunk létre. Ehhez megfelelő hardver is szükséges (hangkártya, mikrofon, hangszóró, kamera). A Microsoft NetMeeting programja olyan szoftver, amely élő hang- és videó-átvitelre alkalmas (ha modemmel csatlakozunk az Internethez, akkor a helyi telefonhívás költségéért nagy távolságú videó- és telefonkapcsolatot tudunk létrehozni). A NetMeeting a szükséges eszközök hiányában csak írott szöveg átvitelére alkalmas. A multimédiás szolgáltatások igazán jól csak nagy sávszélességű hálózatokban használhatóak, lassú hálózatokban a mozgás darabossá válik, a hang késik a képhez képest.
A NetMeeting két kiegészítő programja a Chat (csevegés) és a Whiteboard (rajzolótábla, faliújság), mely segítségével rajzokkal illusztrálhatjuk mondanivalónkat. A rajzot a beszélgetésben résztvevők módosíthatják.
A NetMeeting alkalmas az alkalmazások megosztására is. Ehhez először el kell indítani a kívánt alkalmazást, majd a NetMeeting-ben ki kell jelölnünk megosztásra. A beszélgetésben részt vevő partnerek számára ekkor külön ablakban láthatóvá válik a gépünkön futó alkalmazás ablaka, és lehetőségük nyílik dolgozni vele. A változtatások mentése vagy nyomtatása csak a gazdaszámítógépen végezhető.
A Microsoft élő-hang és videó-átvitelre alkalmas Internet szolgáltatása.
A NetMeeting használata
A NetMeeting program kezelése egyszerű: indításkor csatlakozhatunk egy felkínált szerverre, ahol már több száz ember is várhat. A beszélgetésekhez azonban nem mindig csatlakozhatunk, mivel jelentős részük üzleti vagy magánjellegű, ezért előfordulhat, hogy nem fogadnak. Ha keresünk valakit, legegyszerűbb, ha felcsöngetjük, gépe jelezni fogja hívásunkat. Miután fogadta a hívást, megkezdhetjük a beszélgetést.
A NetMeeting megfelelő működéséhez fontos a szükséges beállítások elvégzése. Az Eszközök/Beállítások... menü kiválasztásakor megadhatjuk adatainkat (vezeték- és keresztnevünk, email-címünk, stb. - ezeknek az adatoknak a megadása nem kötelező). A Speciális hívás feliratú gombra kattintva újabb párbeszéd ablak nyílik meg, melyben megadhatjuk a forgalomirányító IP címét vagy domain nevét, és a bejelentkezéshez használt felhasználónevet, vagy telefonszámot.