A kimenő levelek
A kimenő iratok fajtáit az üzleti élet és az államigazgatási szervek levéltípusainak alapján tudjuk meghatározni. A hivatali szervek levelezést bonyolítanak le más hivatali szervekkel, illetve magánszemélyekkel. Ennek alapján a következő kimenő leveleket készíthetik el:
- szerződés előkészítése,
- teljesítések,
- szerződésszegések,
- érdeklődések,
- tájékoztatók,
- ajánlatok,
- határozatok,
- belső levelek fénymásolatának megküldése (határozatrészlet, jegyzőkönyv, beszámoló, emlékeztető),
- ajánlólevél,
- reklámozás (prospektusok, katalógusok),
- felszólítások,
- államigazgatási eljárással kapcsolatos levelek,
- propagandaanyagok,
- meghívók.
A kimenő levelek útja
Mielőtt hivatalos leveleinket továbbítanánk a címzettnek, a következő adatokat ellenőrizni kell az iraton:
· az irat fejrészén a szerv megnevezését,
· az irat első lapján az iktatószámot,
· a levél írásának dátumát,
· a bal oldalon a címzett személy nevét, munkaköri beosztását
· a címzett címét,
· válaszlevél esetén a hivatkozási számot,
· az irat tárgyát,
· az ügyintéző nevét,
· az iratszöveg alatt a kiadmányozó (a levél aláírására jogosult személy) nevét, beosztását,
· az S. k. jelzésű kiadmányokon a hitelesítési záradékot,
· a mellékletek számát.