Tananyag választó:
Az ügyfelek fogadásának szabályai
Az ügyfélfogadás szabályai
Az ügyfélfogadás szabályai
Az ügyfeleket a titkár fogadja rendszerint a titkárságon. A titkár intelligenciájának egyik fokmérője, hogy a látogatók fogadásakor hogyan viselkedik, milyen udvarias és korrekt. A gúnyos mosoly, a félreérthető pillantások, a felsőbbrendűség kifejezése negatívan hat a látogatókra. Megkülönböztetett figyelmet kell szentelni az ügyfelek fogadására, ennek érdekében célszerű az alapvető szabályokat betartani:
- az érkező ügyfelet rögtön üdvözölni kell, a napszaknak megfelelően kell köszönni,
- érdeklődni kell a látogatás céljáról,
- meg kell állapítani rövid érdeklődés után, ki az a munkatárs, aki az ügy elintézője,
- ha a vezetőhöz érkezett az ügyfél, hellyel kell kínálni a vezetőhöz való bebocsátásig,
- alkalomhoz illően kávéval, üdítővel, vízzel kínálhatjuk az ügyfelet,
- hosszabb várakozás esetén újságot, folyóiratot ajánlhatunk a figyelmébe,
- a számítógép monitora olyan szögbe legyen fordítva, hogy az ügyfelet ne zavarhassa.