A selejtezési felelős
A közigazgatási szervek, állami intézmények a selejtezési munkálatok elvégzésére felelőst kötelesek kijelölni. A bizottság feladata a selejtezéssel járó szervezési és ellenőrzési feladatok ellátása. A bizottság egyik tagja egyik tagja a szerv ügykezelési csoportjának a vezetője. A bizottság vezetőjét a szerv vezetője jelöli ki, az iratok selejtezését csak az azok tartalmi jelentőségét ismerő személy irányítása mellett lehet elvégezni.
A selejtezési bizottság
A bizottság feladata a selejtezéssel járó szervezési és ellenőrzési feladatok ellátása, továbbá az adat- és titokvédelmi előírások betartásával az iratselejtezés (kiválogatás, rendezés, zúzás stb.) szakszerű megszervezése, illetve lebonyolítása, ennek során a selejtezési jegyzőkönyv elkészítése. Selejtezési jegyzőkönyvet mindig kötelező készíteni.
A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:
- a selejtezési jegyzőkönyv felvételének idejét,
- a szervezet egységének nevét, ahol a selejtezést végezték,
- a selejtezés alá vont iratanyag évkörének megjelölését,
- a kiselejtezett tételek felsorolását, a kiselejtezett tételekből esetleg visszatartott iratok egyedi megnevezését,
- a kiselejtezett anyag mennyiségét,
- a selejtezést végző és ellenőrző személyek nevét.
A selejtezési dokumentum
Az irattár anyagát 5 évenként legalább egyszer a selejtezés szempontjából felül kell vizsgálni. Az iratselejtezés alkalmával selejtezési jegyzőkönyvet kell felvenni. A jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell:
- a selejtezési jegyzőkönyv felvételének idejét,
- a szervezet egységének nevét, ahol a selejtezést végezték,
- a selejtezés alá vont iratanyag évkörének megjelölését,
- a kiselejtezett tételek felsorolását, a kiselejtezett tételekből esetleg visszatartott iratok egyedi megnevezését,
- a kiselejtezett anyag mennyiségét,
- a selejtezést végző és ellenőrző személyek nevét.