B-roll filmek
B-roll filmnek nevezzük a vállalatról előzetesen készített vágóképeket (hang nélküli képek, rövid események a vállalatról). Amennyiben egy TV-s stáb szeretne a vállalatunkrólinterjút készíteni, nagyon fontos hogy az interjú alatt megfelelő minőségű és pozitív üzenetű vágóképek legyenek a beszélgetés alatt. Elfogadott tény, hogy egy interjú annál inkább érdekesebb a nagyközönség számára, minél több és érdekesebb vágókép van alatta megmutatva, ezért az újságírók törekednek vágóképek bevágására. Így elkerülhetik az ún. „beszélő fejek” interjút, amikor is csak az interjúalany látszik, ahogy beszél. Az ilyen interjúk a nagyközönség számára nem érdekesek, tehát a pozitív vállalatiimage miatt ezt kerülni kell.
Általában az operatőr az interjú előtt és után megpróbál vágóképeket forgatni a helyszínről, a cég életéről, stb. Szerencsésebb ezt úgy megoldani, hogy átadjuk neki az előre elkészült B-roll filmet, amit mi már elkészítettünk. Így lehetőség van olyan vágóképek „legyártására” ami profi és mindenekelőtt pozitív képet mutat a vállalatról. Amennyiben ezt az operatőrre hagyjuk, nem biztos, hogy a legpozitívabb üzenetet sugárzó képek lesznek az interjú alatt. Általában ezeket a B-roll filmeket szívesen veszik az újságírók, mert így nekik lényegében tényleges munka nélkül profi vágóképet adunk, amit felhasználhatnak a vágás során.
Image film
Az image-film magáról a vállalatról közvetít információkat. Míg a referenciafilm középpontjában a vállalatterméke, szolgáltatása áll, addig az image-film magáról a vállalati image-ről, működésről szól. Az image-filmet nagyon erősen áthatja a vállalati arculatelemei, víziója, missziója és stratégiája. Nagyon fontos, hogy ezek az információk mind benne legyenek az image-filmben, hiszen mind a PRstratégia sarokkövei.
Az image-filmben a vállalatnaklehetősége van a víziójának és missziójának bemutatására, azaz mik a hosszú távú céljai, mik az alapelvei. Ezen túlmenően lehetőség van a vállalat működésének bemutatására, és arra hogy a működése hogyan segíti a vállalatot a céljai elérésében.
Nagyon fontos, hogy a vállalatarculatielemei bemutatásra kerüljenek, mint logó, munkaruha, irodabelső, szóróanyagok, nyilvános megjelenések.
Egy jó image-filmnek bizalomfelkeltő hatása van a fogyasztókra, ami kivetítődik a vállalattermékeire / szolgáltatásaira, így a termék / szolgáltatás elfogadottság, bizalom megnő, ami általában eladás-növekedést okoz.
Oktatófilm
Az oktatófilm a vállalaton belül egy specifikus területet vesz górcső alá. Ez azt jelenti, hogy egy bizonyos területről ad részletesebb felvilágosítást, így itt nem a termékről, vagy magáról a vállalatról van szó, hanem a vállalaton belüli részegységről. Például egy oktatófilmben kerülhet bemutatásra a vállalat által alkalmazott gyártási eljárás, részletesen, szakmai szempontból. Gyakran használnak benne szakmai kifejezéseket, így az átlagos közvélemény számára nem annyira érthető. Ebből adódóan a célközönség sem a nagy nyilvánosság, hanem inkább a szakma, vagy a terület iránt érdeklődő közvélemény.
Figyelni kell arra, hogy a szakkifejezéseket megmagyarázzuk (vállalaton kívüli embereknek szól a film és ők nem ismerik a vállalaton belüli speciális kifejezéseket), ne bonyolítsuk túl és végső de nem utolsó sorban használjuk a vállalatarculatielemeit, így a későbbiekben az itt bemutatott pozitív dolgokat könnyebben tudják majd a vállalathoz kapcsolni.
Referenciafilm
A referenciafilm lényegében egy bemutatófilm a vállalattermékéről, szolgáltatásáról. Bemutatja, hogy a termék hogyan készül, a szolgáltatást milyen körülmények között nyújtják. Információkat közöl a technológiai és technikai részletekről, amiket az előállítás közben használnak. Az előállításon kívül információt oszt meg a termék / szolgáltatásminőségével kapcsolatban, fogyasztókvéleményein keresztül. A fogyasztók és kereskedőkvéleményén keresztül képes hatásos módon információkat közölni a termék / szolgáltatás megelégedettségéről, piaci értékeléséről. Nagyon fontos, hogy külső szereplők véleményén keresztül ezen az információk a leendő fogyasztók és a közvélemény számára sokkal hitelesebbek. Tehát a referencia film a vállalattermékét, vagy szolgáltatását helyezi a középpontba, arról szolgál információkkal.