Belső információ
A belső információk azok a vállalat falain belül elérhető nyilvántartások, jelentések, feljegyzések, melyeket a dolgozók készítenek. Az információgyűjtést érdemes először a vállalaton belüli információkkal kezdeni, mert ezek érhetők el a legkönnyebben és legolcsóbban, hiszen a vállalatmarketing, pénzügyi, személyzeti és egyéb osztályain a munkatársak által készített adatokból, javaslatokból állnak.
Külső információ
A külső információk a vállalat külső környezetéből származó adatokat dolgozzák fel. Ezek az információk bárki számára hozzáférhetőek, viszonylag olcsóak, de felhasználásuk esetleges kockázatokkal (valótlan adatok, nem friss információk) jár. Külső információk szerezhetők pl. statisztikai intézetek kiadványaiból, kormányzatiforrásokból származó jelentésekből, üzleti publikációkból (folyóiratok HVG, Napi Világgazdaság) kereskedelmi és szakmai szervezetektől, (kamarák, reklámszövetség), vagy piackutató cégekadatbázisaiból.
Szekunder információ fajtái
Szekunder információkhoz több forrásból is hozzájuthatunk. Ezek közül a legfontosabbak:
1. vállalati belső információk (pl. adatok a dolgozókról, jelentések, stb)
2. külső hazai források (hazai intézményekforrásai pl. KSH, stb)
3. külföldi információk (külföldi intézmények pl. Európai Unió információs portáljai)