A huckepack forgalom
A zsúfoltság csökkentését és a környezet védelmét segítő kombináltfuvarozási módok egyike a huckepack forgalom. Szűken értelmezett változata esetén zárt, többnyire menetrend szerint közlekedő tehervonatokon továbbítják az árut tartalmazó pótkocsit, konténert, csereszekrényt. Kíséretlen változat esetén csak a felépítményt továbbítják két terminál között, kísért forgalomnál pedig a gépkocsivezetők is a küldeménnyel utaznak, fekvőhelyes kocsiban foglalnak helyet. A forgalmat a végpályákon működő operátorok szervezik, akik a fuvarozást végző vasúttársaságokkal keretszerződést kötnek és a megvett kapacitást adják el a speditőröknek, közúti fuvarozóknak.
A Ro/Ro fuvarozás
A Ro/Ro fuvarozás, ami összekapcsolja a közúti és a folyami fuvareszközöket,
a rakodás módjáról (roll on/roll off) kapta a nevét: a közúti jármű egy rámpán keresztül gurul fel a folyami fuvareszközre, illetve – kirakodáskor – gurul le azon keresztül.
A tágan értelmezett huckepack fuvarozásnak ez a módja gyorsítja a rakodást, nem kíván bonyolult kikötői eszközöket, nagy létszámú személyzetet.