Attitűdök
Atkinson szerint az attitűdök pozitív és negatív viszonyulások tárgyak, személyek, csoportok, helyzetek vagy eszmék iránt.
A szociálpszichológusok az attitűdöket kognitív, affektív és viselkedéses összetevők együtteseként fogják fel.
Fogyasztóiattitűdön, Thurstone felfogásában egy inger iránt és azzal szemben megnyilvánuló érzelmek és érzések összességét értjük. A fogyasztóiattitűdök az egyes termékek, szolgáltatások, cégek és márkák felé irányuló, a vásárlóimagatartást meghatározó pozitív vagy negatív értékelések. Láthatjuk, hogy a reklámpszichológiaattitűd fogalma a hagyományos szociálpszichológiai felfogásból indul ki és az érzelmi komponenst hangsúlyozza.
Érzések
A fogyasztóimagatartást számos érzelem is kíséri az örömtől az undoron át egészen a bűntudatig. Az érzések egyik csoportjába az általában alacsonyabb intenzitású, tartós, közvetlen előzmény nélküli hangulatok tartoznak.
Az érzelmek intenzívebbek, rövid időtartamúak, határozott okkal és kognitív tartalommal rendelkeznek. Az érzelmek számos ponton gyakorolnak hatást a fogyasztóimagatartásra, befolyásolják a fogyasztóiattitűdöket, az információfeldolgozási folyamat minden lépését az észleléstől az emlékezeti előhívásig, a termékek közötti döntést és a vásárlás utáni elégedettséget.
Vélekedések
Fogyasztói vélekedések alatt termékekről, termékcsoportokról, márkákról kialakított ismereteket értünk. Az ismeretek alapjai lehetnek valósak vagy képzeltek, összpontosíthatnak a szubjektív szempontból vizsgált pozitívumokra vagy negatívumokra. Ebből következően a fogyasztóivélekedéseket a tárgyukként szereplő gazdasági javak tulajdonságai, elsősorban előnyei és hátrányai határozzák meg.
A vélekedések alapulhatnak a reklámokra, személyes tapasztalatokra és ismerősök véleményére. A különböző információk eltérő súllyal határozzák meg a vélekedéseket, legerősebben azok a termékinformációk hatnak, melyek kapcsolódnak a fogyasztóénképével és központi értékeivel.