A hedonizmus kultusza
A reklám révén olyan mesterséges álomvilágba kerülhetünk, ahol minden lehetséges, mindenki szép és boldog, a problémák fél perecen belül megoldódnak. Albert szerint a reklám a puritán erkölcs helybe az azonnali kielégülés hedonista, örömkereső elvét állítja. A reklám által sugallt üzenet: a szabad fogyasztás jelent igazi szabadságot és függetlenséget, nem pedig a hosszú távú, kemény munka távoli jövőben jelentkező gyümölcse.
A reklámokkal kapcsolatos motívumokkutatása szerint az emberekben erős az igény arra, hogy reklámok révén feloldozást nyerjenek, korábban erkölcstelennek számító tevékenységek (pl. flört) minimum a bocsánatos bűnök kategóriájába kerüljenek át, de még jobb, ha értékként jelennek meg.
A hihetőség köde a propagandában
A reklám funkciói közül egyre erősebben jelenik meg a közvélemény befolyása és szorul háttérbe a tájékoztatás és felvilágosítás. Az üzenet megfogalmazásánál gyakran cél a hitelesség látszatának megteremtése a tények elhomályosításával, de durva hazugság nélkül. Például megtudjuk a reklámból, hogy a termék előnyösebb, de azt nem, hogy minél.
A reklám nem a teljesen pontos információk közlésével válik elsősorban hitelessé, sokkal inkább a hitelesség látszatának megteremtésével. Körmendy megkülönböztet tartalmi és formai kellékeket a televíziós reklámokkal kapcsolatban. Tartalmi kellék alatt a termékkel kapcsolatos objektíve valós információkat érti, az annál hatékonyabbnak bizonyuló formai kellék pedig hagyományoknak megfelelő képi környezet, a reklámszerűség. A reklámban tehát fokozottan igaz a mondás, miszerint „a látszat fontosabb mindennél.”
A reklámkiadások növekedése
A reklám két fő funkciója a tájékoztatás, informálás egy termék, szolgáltatás vagy vállalat jellemzőiről és a fogyasztók érzelmeinek, márkapreferenciáinak befolyásolása. Baudrillard szerint annyira életünk részévé váltak a reklámok, hogy teljes eltűnésük esetén hiányoznának, valószínűleg úgy éreznénk, hogy nem törődnek velünk nem vagyunk fontosak.
Abban, hogy életünknek ennyire szerves részévé váltak a reklámok, nagy szerepe van annak, hogy a reklámkiadások rohamosan növekednek, ráadásul a médiafogyasztás aránya is emelkedik. Korten szerint 1950 óta világszinten meghétszereződtek a reklámkiadások, sokkal gyorsabban nőttek, mint az oktatási kiadások, vagy a világgazdaság növekedési üteme.