Az információ és a kommunikáció fontossága
A szabvány előírja a hatékony kommunikációt a rendszer eredményes működése érdekében. Ez egyrészt azt jelenti, hogy a vállalaton belül meg kell határozni a kapcsolattartás formáit a különböző szintek és funkciók között. Másrészt azt jelenti, hogy rendszeresen méréseket, elemzéseket kell végezni annak kiderítésére, hogy megfelelően működik-e a rendszer, tehát információgyűjtés érdekében. Nemcsak a vállalaton belül kell gyűjteni az információkat, hanem a külső érdekeltekkel is folyamatosan kapcsolatot kell tartani. A vevők és a szállítók, más partnerek elégedettségének növelése érdekében rendszeresen meg kell őket kérdezni, akár kérdőívek formájában, akár más, rendszeres kapcsolattartás segítségével.
Folyamatszemlélet
A szabvány a vállalat által végzett tevékenységeket folyamatokra bontja, és feltételezi, hogy a folyamatok egymással kölcsönhatásban vannak, azaz az egyik folyamat kimenete egyben egy másik folyamat bemenete is.
A folyamatokat a vállalat határozza meg és működteti, valamint rendszeresen ellenőrzi. Figyeli a vevői követelményeket, és a vevők megelégedettségének növelése érdekében folyamatosan fejleszti is folyamatait. A folyamatos fejlesztésnek célkitűzésként meg kell jelennie a minőségpolitikában és a minőségcélok között is.
Az egymással összefüggő folyamatok egy rendszert alkotnak. A szabvány rendszerszemléletet, azaz rendszerben való gondolkodást követel meg a vezetéstől, azaz elvárja, hogy a vezetés biztosítsa, fenntartsa és pótolja a rendszer eredményes működéséhez szükséges eszközöket.