A legfontosabb lépések és elvek
Első lépésként definiáljanak egy problémát vagy egy felderítendő témát, amit vizsgálni kívánnak. A problémát bontsák kisebb egységekre, közelítsék meg több szempontból is. Ezután döntsék el, hogy a kérdőívetkérdezőbiztos segítségével fogják kérdezni, vagy a vizsgálati személy maga fogja kitölteni (ez az önkitöltős kérdőív). Írjanak össze konkrét kérdéseket, majd rendezzék sorba őket! A sorrendezésnél ügyeljenek arra, hogy az egy témához tartozó kérdések egymás után szerepeljenek, és hogy a pszichológiai sorrendet is betartsák (pl. célszerű a kényes kérdéseket a végére hagyni, hogy ne riasszák el rögtön a válaszadót).
Készítsen kérdőívet!
Háromfős csoportokban készítsenek kérdőívet egy konkrét termékkel kapcsolatban. Először válasszanak ki egy terméket, és gyűjtsék össze az nagyobb cégeket, márkákat, melyek ezzel a termékkel a piacon vannak. Döntsék el, ki a megrendelő: vajon egy kereskedelmi egység vagy egy termelővállalat? Előbbi esetében a márkák nagyjából azonos fontossággal bírnak, míg a második feltétel mellett a vállalat saját terméke és a legfőbb versenytárs prioritást élveznek.