Internet és a médiumok
Az Internet viharos fejlődése természetesen befolyásolja a hagyományos médiumok piacát, vagy akár a létét. A legsúlyosabb veszteségek a lemezipart érték, hiszen az Internet zeneszámok terjesztésére is alkalmas. Bár egyre több mozifilm is letölthető a világhálóról, a filmstúdiók piacát kevésbé veszélyezteti a világháló.
A rádiózás, úgy tűnik sikerrel alkalmazkodott az új helyzethez, a műsorokat jelentős részben a világhálón sugározzák. Az interaktív televíziózás is keresi útját: az internetes műsorközléstől a különböző vitafórumokig számos formája létezik televíziózás és Internet közötti kapcsolatnak. Összességében elmondható, hogy az Internet által meghatározott médiapiacon minden más médiumnak folyamatosan alkalmazkodnia kell, a legnehezebben megoldható problémák pedig a szerzői jog kérdéséhez kapcsolódnak.
Szimulációs játékok és virtuális valóság
A virtuális valóság fogalmát McLuhan szerint úgy kell értelmeznünk, mintha a médiumok érzékeink meghosszabbításai volnának. Speciális szimulátorérzékelők segítségével ma már tökéletesen létrehozható egy nem létező világ illúziója.
A szimulációs játékok egyrészt számos veszélyt hordoznak a gyermekek számára, ugyanakkor a fejlett technológiák lehetőségeket is jelentenek bizonyos problémák megoldásában. Szimulációs kísérletek eredményeit felhasználják a haditechnikában és az oktatásban, illetve testi fogyatékosok életének megkönnyítésére.
Videojátékok és interaktivitás
A videojátékok fejlesztésében a japánok élen jártak, a fejlett technológiát meg tudták tölteni kreatív tartalommal. A hetvenes években és a nyolcvanas évek elején a videojátékok piaca hullámzást mutatott az amerikai és japán gyártók versengése és a gyorsan változó felhasználói igények miatt.
A Nintendo új receptje 1984-ben sikeresnek bizonyul: a cég dömpingáron adja a videojáték hordozóját (mai szóval hardver részét), üzleti haszonra pedig a programok széleskörű kínálatából tud szert tenni. A videojátékok tömegkommunikációs jelentősége elsőként hordozott interaktivitásukban rejlik. Az új eszköz szimulációs játékok révén betör a felnőttek piacára is.