PR szolgáltatások szerepe
A vállalatok értékesítését, közvetve ugyan, de jelentősen befolyásolja a hírnév, a cégimage-e vagy márkája. A PR szolgáltatások szerepe, hogy azokat a kis- és középvállalkozásokat segítse a hatékony kommunikáció elérésében, amelyek nem rendelkeznek elegendő emberi vagy anyagi erőforrással ahhoz, hogy önálló PR osztályt hozzanak létre vállalatukon belül. A PR szolgáltatások magukban foglalják azokat a feladatokat, melyek a vállalat környezetével való megfelelő kommunikációját segítik, melyeket PR szakemberek végeznek akár egy nagyvállalatnál alkalmazottként, akár tanácsadóként vagy PR szolgáltatás nyújtójaként. PR szolgáltatások segítséget nyújtanak a megrendelőnek, hogy profiljával összhangban alakítsa cégearculatát, annak elektronikus és nyomtatott megjelenésére.
PR szolgáltatások fajtái
A PR szolgáltatások magukban foglalják a PR tevékenységek részterületeit, a kínált szolgáltatások a következők:
- arculati szolgáltatások
- promóciós anyagokkal kapcsolatos szolgáltatások
- bemutatóanyagokkal kapcsolatos szolgáltatások
- rendezvényszervezéssel kapcsolatos szolgáltatások
- sajtómunkával kapcsolatos szolgáltatások
A szolgáltatások egyaránt kiterjednek a kreatív ötletekre és azok gyakorlatban való létrehozására is. A szolgáltatások igény szerint általában az ötlet kitalálásával kezdődik, melyet grafikai tervezés, előkészítés, nyomdai megrendelés, megjelenés előtti ellenőrzés követ, valamint tartalmazhat különböző tréningeket és a partnerekkel való kapcsolattartást is.
PR szolgáltatások nyújtói
PR szolgáltatásokat általában PR szakemberek által alapított cégek nyújtanak, melyek kellő elméleti tudással és szakmai tapasztalattal rendelkeznek ahhoz, hogy sikeresen hozzá tudjanak járulni a hatékony kommunikáció kialakításához, valamint a vállalat sikerességéhez. Az egyes részszolgáltatásokat természetesen egyéb vállalatok is nyújthatnak, az ötlet kitalálásában tanácsadócégek, nyomdai kivitelezésben nyomdák, stb.