Kutatási terv
A kutatási terv az a leghatékonyabb terv, amelynek végrehajtásával a szükséges információk a leginkább megszerezhetőek. A legjobb terv kidolgozásához fontos ismerni az egyes tervek megvalósítási költségeit, ezért a döntésben fontos, hogy jól legyenek megválasztva az adatforrások, a kutatásimódszer, a kutatás eszközei, a mintavételi terv és a megkérdezésmódszere.
Kutatási cél
A piackutatás során problémára meghatározásával egyidejűleg meg kell adni, hogy mi legyen a kutatás célja.
A célok meghatározása a kutatások jellegétől függenek. A felderítő kutatások előzetes adatgyűjtést kívánnak és a lehetséges megoldási javaslatok megtalálását célozzák.
A leíró jellegű kutatások során mennyiségi vizsgálatot végeznek. Ezek célja meghatározni, hogy pl. hány ember lenne hajlandó megvásárolni adott terméket adott áron.
A kauzális jellegű kutatások célja az ok-okozat kapcsolatokat vizsgálata.
Kutatási tárgy
A piackutatás tárgya mindig meghatározott termék, szolgáltatás, jelenség vagy cég. A tárgy meghatározása a megbízó cégtől, a cégérdekétől függ. A kutatástárgyának pontos meghatározása nagyon fontos, mivel a kutatás annál költségesebb, minél szélesebb körű a kutatástárgya.