Az ENSZ szerepe a PR alakulásában
Az ENSZ 1948-ban elfogadta az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozatát. A nyilatkozat értelmében: „minden személynek joga van a vélemény és kifejezés szabadságához, amely magában foglalja a jogot, hogy véleménye miatt ne szenvedjen zaklatást, és hogy a határokra való tekintet nélkül kutasson, átvihessen és terjeszthessen híreket és eszméket, bármely kifejezési módon”. Ez a nyilatkozat megadta a PR kifejlődésének alapjait, rögzítette a véleménynyilvánítás és a tájékoztatásszabadságát. A nyilatkozat lehetővé tette a kommunikációs eszközök széleskörű alkalmazását, melyet az üzleti életben a marketing és PRtevékenységek során teljes mértékben ki is használtak.
International Public Relations Association
Az IPRA, az International Public Relations Association 1955-ben jött létre Londonban, Angliában. A szövetség tagjai a világ kiemelkedő szakmai tudással rendelkező PR szakembereiből állnak. Az IPRAalapokmánya meghatározza a szövetség feladatait és célkitűzéseit, a tagok és az általánosságban vett szakma követelményeit, követendő viselkedési normáit. A szervezet feladatai közé tartozik:
- a PR szakma vezetése, szervezés és folyamatos fejlődésének biztosítása,
- a PRetikai elveinek megállapítása és betartatása,
- PR világkonferenciák megszervezése,
- PR szakmai előadássorozatok szervezése,
- a Golden Word Award, a szakma legrangosabb versenyének évente való megrendezése,
- az IPRA Newsletter szerkesztése és kiadása,
- szakmai ajánlásokPR szakemberek számára,
- a PRminőségi követelményeinek fejlesztése.
Confederation Europeenne des Relations Publiques
A CERP, a Confederation Europeenne des Relations Publiques 1959-ben jött létre, székhelye Brüsszel. A CERP tagjait az egyes nemzetközi PRszövetségek, a PRtanácsadók és az európai PR hallgatók szervezete, valamint az Európai PR Oktatási Intézmények és Kutatók Szervezete alkotják. A szervezet feladatainak a következőket tűzték ki:
- a PR szakma irányítása és fejlesztése Európában,
- a PRetikai szabályai feletti őrködés,
- a PRminőségi követelményeinek fejlesztése,
- valamint a PR oktatásának fejlesztése.