PR Franciaországban
Franciaországban az előbbiekhez képest csak jóval később jelent meg a public relations megfogalmazása. A 20. század közepén született meg az első francia PRszövetség, melynek legfőbb célja az üzleti vállalkozások tisztaságának megóvása és annak népszerűsítése volt. 10 évre rá megalakul a Confederation Europeenne des Relations Publiques, mely keretében megfogalmazták a PR szakma minőségi követelményeit, hangsúlyozták a PR oktatásának szükségességét. A CERPtevékenységének köszönhetően a 20. század második felében megnő a közvélemény bizalma a PR szakemberek felé, és elismerik a public relations-t, mint önálló szakmát.
PR megjelenése Angliában
Angliában amerikai mintára tudatosan kezdték el alkalmazni a public relations eszközeit, hogy a közvéleményt befolyásolják, meggyőzzék. 1945-ben aláírták az ENSZalapokmányát, melynek nagy szerepe volt a nemzetközi kapcsolatok alakulásában, az államok közötti kommunikáció és együttműködés elősegítésében.
1948-ban létrejön az angol PRszövetség, majd 7 évvel később Londonban megalakul a Nemzetközi PRSzövetség, az IPRA (International Public Relations Association), mely jelentős szerepet töltött be a PR mint szakma elismertetésében, a PR szakemberek hitelének és professzionalizmusuk megbecsülésében, valamint az egész szakma megítélésében.
PR megjelenése Németországban
Németországban a public relations az első hírügynökség létrehozásával jelent meg a 19. század végén. Majd később a hadügyek közvéleménnyel való tájékoztatása végett a haditengerészetnél bevezették a sajtótiszt titulust, és valamennyi hajóra kineveztek sajtótisztet, hogy biztosítsa a hírek és információk áramlását a közvélemény, a polgárok felé. Céljuk az volt, hogy elfogadtassa az emberekkel a haditengerészet munkáját, és igyekezzen minél pozitívabb benyomást elérni róluk.
A német PRszövetség az 1958-ban alakult meg.