A célcsoport és a közvélemény kapcsolata
Ahhoz, hogy a PR üzeneteket a megfelelő közönséghez juttassuk el, és azok elérjék a kívánt hatást, ismernünk kell a közvélemény egyes csoportjainak tulajdonságait. A különböző közvéleménycsoportokat eltérő módszerekkel lehet elérni, ezért van szükség a közvélemény különböző ismérvek szerinti csoportosítására, a csoportok elemzésére és a megfelelő kommunikációs csatorna kiválasztására. A közvélemény csoportosítása a piaci szegmentálás eszközével történik, majd azon piaci szegmensekből válik célcsoport, melyeket a vállalat PR tevékenysége megcéloz, melyekre marketing stratégiáját és PR terveit építi.
A közvélemény
A közvélemény a vállalattal kapcsolatban állók megítélése a vállalatról. A közvélemény a fogyasztókból, a különböző üzleti partnerekből, versenytársakból, hatóságokból és a vállalat munkatársaiból, alkalmazottaiból tevődik össze. A Public Relations feladata, hogy a vállalat iránti bizalom és az image erősítésének segítségével közvetett módon hatást gyakoroljon a termékek illetve szolgáltatások eladására. A PR a kommunikáció legkülönfélébb eszközével igyekszik hatni a közvéleményre. A reklámmal ellentétben üzenetei kevésbé felismerhetőek és kevésbé direkten jelentkeznek. A közvélemény formálásának, befolyásolásának három módja lehetséges: - az érdeklődés felkeltése; - az érdeklődés irányának manipulálása; - ösztönzés egy vélemény, álláspont kialakítására.