Post hoc szegmentálás
A post hoc szegmentálás az a priorival ellentétben az utólag eldöntött szegmentálást jelenti. Lényege, hogy a megcélzott piaci szegmenseket később alakítják illetve választják ki. Először a közvélemény egészére igyekszenek hatni, ezt követi a célcsoprtok kiválasztása a közvéleményszegmensek közül. A post hoc szegmentálás előnye, hogy esetleg olyan fogyasztók válnak a vállalat célcsoportjává, melyeket a vállalat nem feltétlen választott volna ki, vagy akiket nem tartott potenciális vevőknek vagy ügyfeleknek.
A Priori szegmentálás
Az a priori szegmentálás, azaz az előre eldöntött szegmentálás lényege, hogy már a termék vagy szolgáltatás bevezetése előtt felmérik a piac helyzetét, a piaci szereplőket. A termék vagy szolgáltatás tulajdonságai alapján kiválasztják a potenciális vevőnek tartott fogyasztókat és ez határozza meg a termék vagy szolgáltatás piaci pozicionálását. Az előre kialakított piaci szegmensek és célcsoportok egyrészről segítséget nyújtanak a termék bevezetését megelőző reklámkampány elkészítéséhez, másrészről már a bevezetés előtt lehetőség nyílik a jövőbeni ügyfelek megkeresésére, a vállalat iránti bizalmuk erősítésére.