Fűtés
A gépjármű belső fűtésének a célja a komfortérzet növelése. A legtöbb gépjárműben a fűtéshőmérséklete állítható, illetve a hozzá tartozó ventilátor sebessége is meghatározható. Ez utóbbi leggyakrabban egy három- vagy négy-fokozatú kapcsolóval szabályozható. Ez a két kapcsoló általában kiegészül még egy harmadikkal, amelynek segítségével beállíthatjuk, hogy a meleg levegőt hová fújja a gépjármű ventilátora.
Motorvezérlő elektronika
A motorvezérlő elektronikával leggyakrabban angol elnevezéséből származó ECU (Engine Control Unit) rövidítésként találkozhatunk, de néhány gyártó EMS-nek (Engine Management System) nevezi. Alapvetően ez egy computer ami a belső égésű motor szerves részét képezi. Fő feladata, hogy érzékelők seregével a motor minden egyes tulajdonságát pillanatról pillanatra mérje, és folyamatosan szabályozza a motor gyújtását.
A motorvezérlő elektronika lehetővé teszi, hogy a motor futása nagyon aprólékosan és dinamikusan szabályozható legyen. Ezáltal segíti az üzemanyag hatékony felhasználását, a jobb teljesítményt, és az alacsonyabb szennyezőanyag-kibocsátást.
Legnagyobb hátránya az ECU-nak, hogy az elektronikai meghibásodások kivizsgálása sokkal körülményesebb, mint egy mechanikai hibáé, valamint az alkatrészek sokkal drágábbak.
Riasztó
A riasztó célja, hogy megakadályozza a nem illetékes személyek jogtalan hozzáférését a gépjárműhöz, annak belsejéhez, illetve erőforrásaihoz. Alapvető eleme az idővezérelt sziréna, amelyet a behatoló hoz működésbe az ajtó nyitásakor. Az új generációs riasztók működése független a fedélzeti feszültségtől. Az ultrahangos belsőtér megfigyelő az ajtókat a belső-, a csomag- és a motorteret, illetve a motort védi a jogosulatlan használattól.
Vannak olyan riasztók, amelyek elszállítással történő lopás ellen is védenek, ezek a rendszerek akkor lépnek működésbe, amikor a gépjármű dőlésszöge megváltozik.
A riasztó alapesetben 30 másodperces sziréna jelzést ad, amit folyamatos vészvillogás kísér.