A címkézés
Egy áru akkor hozható fogyasztói forgalomba, ha a csomagolásán vagy másutt, de az árutól elválaszthatatlanul elhelyezett címkén jól olvashatóan, közérthetően és egyértelműen tartalmazza a fogyasztók tájékoztatásához és a hatósági ellenőrzéshez szükséges adatokat.
Ezek az áruazonosításra alkalmas megnevezések, a gyártó vagy forgalmazó neve és címe, a származási hely megjelölése, ha az áru nem az Európai Gazdasági Térségből származik.
Az áru jellegétől és rendeltetésétől függően a címkének ezeken túl tartalmaznia kell az áru:
a) méreteit, nettó mennyiségét az árura jellemző mértékegységben vagy darabszámban,
b) előállításához felhasznált összetevőket (mennyiségi összetételét, a felhasznált anyagok arányát),
c) rendeltetésszerű használhatóságának vagy minőségmegőrzésének várható időtartamát,
d) alapvető műszaki jellemzőit,
e) energiafelhasználásának ismérveit,
f) a környezet-, illetve természetkímélő jellegét (a felhasznált anyagok, az előállítás módja, a használat és a hulladékká válás tekintetében), esetleges veszélyessége jellegét (a felhasznált anyagok, az előállítás módja, a használat és a hulladékká válás tekintetében), illetve a környezetterhelési díj, továbbá termékdíj fizetési kötelezettséget,
g) megfelelőségi jelölését.
A címke tartalma megjeleníthető szöveggel, számmal, képpel, ábrával, jellel.
Az áruk hamis jelölése
Aki árut - a versenytárs hozzájárulása nélkül - olyan jellegzetes külsővel, csomagolással, megjelöléssel vagy elnevezéssel állít elő, amelyről a versenytárs, illetőleg annak jellegzetes tulajdonsággal rendelkező áruja ismerhető fel, vagy ilyen árut forgalomba hoz, bűntettet követ el, és három évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő.