Az index meghatározása
Index: A táblákban való keresés és a sorba rendezés gyorsítására alkalmas eszköz. Az indexet leggyakrabban egy mező értékei alapján hozzuk létre, de az Accessben lehetőség van összetett, például több mező értékeiből készített index létrehozására is. Az index legegyszerűbben az indexelt adatok sorba rendezett listájaként képzelhető el. Index létrehozásával az adatbázis mérete növekszik, hiszen magát az indexet is az adatbázisban tároljuk.
Több index
Sok index létrehozása lassítja a rekordok létrehozását, törlését és módosítását, valamint jelentősen megnövelheti az adatbázis méretét, ezért általában csak ahhoz a mezőhöz érdemes indexet létrehozni, amelynek értékei alapján gyakran futtatunk lekérdezést, vagy gyakran végzünk sorba rendezést.
Automatikus indexelés
A tábla elsődleges kulcsa mindig automatikusan indexelésre kerül, ezáltal gyorsul az elsődleges kulcs szerinti rendezés és keresés.
Az indexek kiválasztásának elvei
A relációkban tárolt információk visszakeresését az indexek nagymértékben meggyorsíthatják, így a tervezés során nagy hangsúlyt kell fektetni a helyes indexek kiválasztására, szem előtt tartva azt is, hogy az indexek számának növelésével az adatok beviteléhez illetve módosításához szükséges idő megnövekszik az indexek frissítése miatt. Csak azokat a mezőket válasszuk ki indexelésre, amik szerint a későbbiek során rendezni, vagy keresni szeretnénk.
Az indexek fajtái
A relációkhoz kapcsolt indexek segítségével az index kulcs ismeretében közvetlenül megkaphatjuk a kulcsot tartalmazó sor fizikai helyét az adatbázisban. Az indexek képzésére két módszer terjedt el, a hash kódok és a bináris fák.
A táblákban való keresés és a sorba rendezés gyorsítására alkalmas eszköz.