Tananyag választó:
Adatbázisok létrehozása segédprogramokkal
Adatbázis létrehozása Worddel
A Microsoft Access ismert fájlformátumai
Adatbázisokat nemcsak Microsoft Access-szel, hanem más programokkal is kezelhetünk. Adatbázist használunk például a Wordben, amikor körlevelet készítünk. Itt is be kell tartanunk az alapvető szabályokat: egy sorba egy rekord kerül, a legelső sor a mezőneveket tartalmazza.
Az Excelben is készíthetünk adatbázist: létező adatbázishoz is kapcsolódhatunk az ODBC (Open Database Connectivity) segítségével, adatbázisfüggvényeket is használhatunk és még sokféleképpen segít az Excel az egyszerűbb adatbázisok kezelésében.
Egyszerű adatbázis Wordben
A Wordben táblázatot szúrunk be a Táblázat menü Beszúrás menü Táblázat parancsával. Meg kell adnunk az oszlopok és a sorok számát. Ez föltöltve és elmentve egy körlevélnél felhasználhatjuk.