Fókusz vétele és beállítása
A program futása közben az ablakon elhelyezkedő kontroloknak csak egyike lehet abban a helyzetben ami érzékeli a felhasználói beavatkozást. Ez az objektum ilyenkor a fókusz birtokosa. A fókusszal ellátott objektum érzékeli a felhasználói beavatkozást és fogadja a felhasználói inputokat, mint például a billentyűzet vagy az egér gombjaiból származó üzeneteket.
A fókusz megszerzésének módjai
A fókusz megszerzésének módjai:
• Futás időben kiválasztják az objektumot.
• Billentyűkombináció segítségével.
• Forráskódban a SetFocus metódus használatával.
Valamilyen objektumot ellátunk a fókusszal, akkor jól láthatóan megjelölődik. Egy gomb a fókusz tulajdonosa, akkor a gomb objektumon kirajzolódik egy keret. Az alábbi ábra OK gombja a SetFocus tulajdonosa, és csak az OK gomb tudja fogadni az üzeneteket.
Ha azt akarjuk, hogy egy objektum a fókusz tulajdonosa legyen akkor az objektumok Enabled és Visible tulajdonságainak értékeit igazra, True-ra kell állítani. Az objektumoknál a fókusz birtokba vételét két esemény kíséri a Getfocus és a LostFocus. Ilyenkor a programunk figyelemmel kíséri, hogy egy objektum mikor kapja és mikor veszíti el a fókusz birtoklását.
Esemény | Előidézi |
GotFocus | Ha valamelyik objektum éppen a megkapja a fókuszt. |
LostFocus | Ha valamelyik objektum elveszíti a fókuszt. |
A program futása közben az ablakon elhelyezkedő controloknak csak egyike lehet abban a helyzetben, ami érzékeli a felhasználói beavatkozást. Ez az objektum ilyenkor a fókusz birtokosa.