Duccio: Bevonulás Jeruzsálembe
Duccio legnagyobb szabású művére, a sienai székesegyház főoltára számára 1308-1311 között festett Maestara csupán röviden térhetünk most ki. Az oltárkép előoldalán Mária életének jeleneti, és a Jézus Krisztus eljövetelét megjövendölő próféták kaptak helyet, míg hátoldalára Jézus életének és szenvedésének jeleneteit festette a művész. A Bevonulás Jeruzsálembe mozgalmas jelenetén különböző nézőpontok – alulnézet, fölülnézet – keverednek, ezáltal bonyolult térérzet alakul ki a nézőben.
Duccio: Rucellai Madonna
A Maestanál csaknem negyed évszázaddal korábban, Cimabue – a fentebb ismertetett – Madonna a Gyermekkel oltárképével egy időben festette Duccio a hasonló témájú Madonnát. A művészettörténészek körében heves vitákat váltott ki a festmény, mivel régebben Cimabuénak tulajdonították. A Cimabue festményével meglévő hasonlóságok ellenére Duccio Madonnája sokkal több teret enged a gótikának. Alakjai lágyabbak, a drapéria és architekturális részletek bonyolultabb megmunkálására törekszik. A figurák érzelmi töltete megnőtt. A keret medalionjaiban jobboldalon próféták és pátriárkák alakjai között Keresztelő Szent Jánosfigurája látható felül, a baloldalon pedig az Újszövetséget szimbolizáló alakok, az apostolok jelennek meg. A legfelső medalionban Krisztus alakja, az alsókban domonkosok által tisztelt szentek kaptak helyet.