Chirico, Giorgio de (1888 - 1978): Olasz festő, a szürrealizmus előfutárának is tekintik. Athénban és Münchenben tanult. Tehetségét Apollinaire fedezte fel, rövid párizsi tartózkodása idején kapcsolatban állat a kubistákkal. Festészetének témái álomszerű, hatalmas, szigorú perspektívában ábrázolt városok, elhagyott terek, ahol gipszszobrok, vagy különös bábuk, geometrikus figurák és lovak láthatók. Képeinek motívumai furcsa asszociációkkal kapcsolódnak egymáshoz, a tárgyak és lények elveszítik hétköznapi helyzetükből kiragadva jelennek meg. 1917-ben Carlo Carraval együtt a Pittura Metafisica megalapítója. A metafizikai festészet túlhaladása után 1924-ben a szürrealista mozgalom egyik megalapítójaként tűnik ismét fel.
Close, Chuck (1940-): amerikai festő. Kezdetben a biomorf absztrakció érdekelte, majd női modellek fekete-fehér fotóiról készített rajzokat, festményeket. Így vált a hiperrealizmus legjelentősebb alkotójává. Munkássága legnagyobb részét portrék teszik ki.
Courbet, Gustave (1819-1877):francia festő, a 19. századi realizmus legfontosabb képviselője. Ornans-ban született és nőtt fel, s a kisváros lakói később több képének is témája lettek. A negyvenes években számos önarcképet festett, amelyek egyrészt romantikus, másrészt pszichológizáló indíttatásúak voltak. Ugyanekkor spanyolországi és hollandiai tanulmányútja festészeti érdeklődését is befolyásolta. 1849-50-ben festette nagy társadalmi témájú realista képeit, az Ebéd után Ornans-bant, a Kőtörők-et és az Ornans-i temetést. Az 1855-ös párizsi világkiállítás alkalmával egyes képeinek kizsűrizése miatt önálló pavilonban rendezte meg „Realizmus” felirattal nagy bemutatóját. Az ötvenes évek második felében kezdett tájképeket festeni, majd élete végéig számos aktot, állatképet alkotott.