Balla, Giacomo (1871–1958): A tízes évek a legtermékenyebb festészeti korszaka. Analitikus, dinamikus sorozatai az Autó dinamizmusa, a Fecskék repüléseés az Irizáló egymásbahatolások. 1915-ben szintetikus stílusban dolgozik (Interventista demonstrációksorozat), és Deperoval kiadja Az univerzum futurista rekonstrukciójakiáltványt. 1918-ig önálló kiállításai nyílnak Rómában. 1918-ban publikálja a Szín kiáltványát. 1917-ben Gyagilev balettjeihez és Sztravinszkij Tűzijátékához fény-kinetikus díszleteket tervez. 1919-ben részt vesz a milánói (majd genovai és firenzei) Nagy nemzeti futurista kiállításon. 1920-tól a Roma Futuristafolyóirat egyik vezetője. Saját római házának teljes bútorzatát megtervezi futurista stílusban. 1921-ben elkészíti Rómában a Bal Tic-Tacdekorációját. Hazai kiállítások mellett szerepel rengeteg futurista festészeti, iparművészeti, építészeti kiállításokon, Franciaországban és Amerikában. 1929-ben ő is aláírja az aeropittura kiáltványát. 1937-ben egy polémia következtében eltávolodik a futurizmustól.
Boccioni, Umberto (1882 – 1916): 1899-ben Rómában Nudo Szabadiskolájába iratkozik be, és rajzolni tanul. 1900-ban egy Basilici nevű festő bemutatja Severininek, akivel barátságot köt. Legkorábbi ismert művei 1901-re nyúlnak vissza. 1906-ban Párizsba, onnan Oroszországba utazik, hazafelé Varsóba és Bécsbe is ellátogat. 1907-ben Velencébe, majd véglegesen Milánóba költözik, ahol édesanyja él. 1910 januárjában ismeri meg Marinettit, s februárban aláírja a Futurista festők manifesztumátBallával, Carrával, Russolóval és Severinivel. Boccioni közzé teszi a Futurista szobrászat technikai kiáltványát, 1914 márciusában saját könyvet ad ki Futurista Festészet Szobrászat (Plasztikus Dinamizmus) címmel. 1914-ig a futuristák minden kiállításán szerepel. 1915 júliusában kerékpáros önkéntesekkel vonul a frontra. Decemberben leszerel, visszatér Milánóba. 1916 júliusában ismét bevonul. Pár kilométerre Veronától, Sortéban leesik egy lóról és meghal.