Csoportok
Az 1970-es évektől már jelen lévő, és a következő két évtizedben alakuló csoportoknál a közös munka, a közös megjelenés volt a cél. Gyakran képzőművészetet, zenét, és irodalmat egyesítő performance-okat és akciókat rendeztek.
Még az 1970-es években alakult autodidakta művészekből a Szentendrei Vajda Lajos Stúdió. Nemcsak képzőművészettel, hanem zenével is foglalkoztak, ekkor alapította ef Zámbó István és fe Lugossy László az A. E. Bizottság zenekart. Louis Viktor leselejtezett műszaki cikkekből és háztartási gépekből készített zenélő szobrokat. Performance-aik, festményeik eleinte dadaista hatást mutattak, később szürrealista-neoprimitív, geometrikus-konstruktív irányzatok felé fordultak.
Szintén az 1970-es években alakult az Inconnou-csoport. A politikai helyzetet kigúnyoló performance-ok és akciók mellett a mail arttal is foglalkoztak (többek között Bokros Péter, Pálinkás Róbert, Serfőző Magdolna).
1981-ben Simon Zsuzsa művészettörténész Birkás Ákossal, Kelemen Károllyal és Galántai Györggyel hozta létre a Rabinec (később Rabinext Stúdió) elnevezésű közös műtermet. Tagjai voltak még Károlyi Zsigmond, Méhes Lóránt, Vető János. Az újfestészetet képviselő művészek kiállításokat, előadásokat is szerveztek.
1984 és 1992 között működött az intézményekkel szemben álló Hejettes Szomlyazók csoport. (tagjai többek között Beöthy Balázs, Elek István, Fekete Balázs, Várnagy Tibor) A képzőművészekből, költőkből és zeneszerzőkből álló csoport a történelmi festészet emlékeit „alkották újra” (Madarász Viktor Zrínyi és Frangepán a bécsújhelyi börtönben című kép szereplőit a csoport tagjaival helyettesítették) és groteszk akciókat szerveztek.
1989-ben Ádám Kálmán, Ádám Zoltán, Komoróczky Tamás, Ravasz András, Szarka Péter, Szil(i) István hozták létre az Újlak Csoportot. Eleinte a birtokba vett Újlak moziban, később a Tűzoltó utca 72-ben (volt tésztagyár épülete) rendeztek kiállításokat. Céljaikat a közös munka és kísérletezés határozta meg. Számos kiállítást, képzőművészeti és zenei akciót szerveztek magyar és külföldi vendégművészeknek egyaránt. A 90-es évek közepén a csoport tagjainak egyéni kibontakozása a közös alkotómunka megszűnéséhez vezetett.
A különböző művészeti ágakban egyszerre tevékenykedő csoportok a 21. századot is meghatározzák (Kis Varsó).