Paul Signac az impresszionistákról 1.
"Az impresszionisták viszont leegyszerűsített palettát használtak, amelyen a hét vagy nyolc legragyogóbb, a spektrum színeihez legközelebb álló szín szerepelt. [...] Ez az egyszerűbb paletta, amelyen a színeknek igen szűk tartománya áll rendelkezésükre, rákényszeríti őket a színek szétbontására és az elemek megsokszorozására. Színeiket kénytelenek az optikai keveredés segítségével megalkotni, ami számtalan párhuzamos, egymást keresztező vagy összekuszált színes vesszőcskéből jön létre. A [...] színfoltok felbontásának, az intenzív színek kizárólagos használatának köszönhetik, hogy Delacroix keleti zsánerképeinél is még sokkal csillogóbb, fényesebb képeket tudnak festeni." (47.)
Paul Signac az impresszionistákról 2.
Mindemellett azonban "a gyors munka hevében" a tiszta színek a vásznon összekeveredtek, aminek következtében vásznaikon szürke árnyalatok jöttek létre, és ez "lefokozza festményeik fényét." (49.) "Azt sem hallgathatjuk el, hogy noha az impresszionisták alkalmazzák az optikai keverést, az eljárás precíz, tudományos módjait mélységesen lenézik." (49.) Nem alkalmazták szigorúan azt a szabályt, "mely szerint az árnyék színét mindig a megvilágított rész komplementer színe módosítja [reflex]." (50.) "A színeken uralkodó törvények megtartása, kizárólag tiszta színek alkalmazása, a piszkos tónusokhoz vezető színkeverés következetes visszautasítása, az elemek módszeres kiegyensúlyozása: ezt a munkát hagyták az impresszionisták azokra a festőkre, akik az ő kísérleteiket kívánták folytatni." (51.)