Kompozíciós hatások
Az álló képformátum, a síkszerűség, a különböző mintás mezők egymás mellé helyezése és a vonalasság mellett a japán fametszetek hatása az európai képszerkesztési hagyománytól eltérő, merész kompozíciós megoldásoknál is kimutatható. A japán művészek gyakran alkalmazták a diagonálist, mint az erőteljes rövidülés eszközét, az aszimmetriát, az ábrázolt tárgyak elvágását, a sziluetteket, valamint a szokatlan nézőpontokat. Van Gogh-tól és Degas-tól kezdve a századforduló plakátművészetéig számos példát találhatunk ezekre az új szerkesztési elvekre. Az itt látható két példán azonban a képek kifejezőereje eltérő. Az osztrák Hedwig Bartel plakáttervén az alulnézetből láttatott kerék és a mögötte feltűnő tárgyrészletek hatásosan érzékeltetik a forgalmas, nagyvárosi utca egy pillanatát. Hiroshige képén viszont a címben jelzett marhavásár valószínűleg ott zajlik, ahol a néző áll, s amit látunk, az a vásár csendes és kihalt peremvidéke, ahol a csak részleteiben ábrázolt kerék mögött csellengő kutyák, megrágott görögdinnyehéjak, és a háttérben, egy hangulatos öbölben horgonyzó vitorlás hajók láthatók.