Művészeti élet a 18. század elején
Anglia művészeti élete sokban eltér a kontinens többi országáétól. Főként abban, hogy a 18. századig nem akadt angol festő, aki tehetségével és színvonalával más nemzetek művészeivel felvehette volna a versenyt. A 17. században nagyobb megbízásokra külföldi mestereket hívtak, I. Károly Rubenst és van Dyckot foglalkoztatta. Az angol festészet elmaradottságának egyik döntő oka a művészképzés hiánya volt. Még a 18. század olyan nagy alkotói, mint JoshuaReynolds sem részesültek olyan alapképzésben, mint a kontinensen élő társaik. Reynolds-nak Angliában középszerű mestere volt, és ugyan a geometria, a perspektíva és az anatómia tudományáról szóló munkákat olvasva igyekezett behozni hiányosságait, igazi előrelépést csak itáliai tanulmányútja adott. Rómában más brit művészekhez hasonlóan ő is kihasználta a francia akadémia itt működő művészeti tagozatát, ahol élő modell után festettek, és behatóan tanulmányozta a régi mestereket és az antik művészetet. Ennek ellenére az anatómiában és a lineáris perspektívában való járatlansága, amely a korai művein szemmel látható, egész munkásságát végigkísérte.