A rubensisták
„Rubens-pártiak” – így nevezték a 17-18. század fordulójának azokat az újító festőit, akik szembefordultak az előző század komoly és intellektuális festészetének hódoló „Poussin-hívekkel”, és ugyanúgy elvetették azokat a hősi allegóriákat és azt a grandiózus díszítőstílust is, amelyet Le Brun képviselt. Charles de La Fosse, a „ modernek” egyik vezéralakja Le Brun tanítványa volt. A királyi rezidenciák számára festett dekoratív képeinek műfajával ugyan mestere örökébe lépett, de mint a Mózes megtalálása, a versailles-i kastély lakosztályait díszítő vásznainak egyike mutatja, festészete sokkal többet köszönhet a nagy koloristáknak; Veronesének és Rubensnek. A kép a történeti festészet továbbra is megbecsült műfaját képviseli, de a megszokott emelkedettséget és pátoszt itt nagyobb természetesség és finom érzelmesség váltja fel.