Segíti gondolkodásunkat, s javítja feladatmegoldó képességünket, ha időnként megvizsgáljuk a dolgokat a másik oldalról is, vagyis megpróbálunk fordított módon gondolkodni, visszafelé okoskodni, illetőleg viszályára fordítani a feladatot.
Eddig a szöveges feladat szövegéből próbáltunk matematikai műveletekkel megoldható formális menetrendet felállítani. Játszunk el a feladatainkkal fordított irányban. Egy formális műveletsor birtokában alkossunk, költsünk hozzá olyan valós problémát vázoló szöveges feladatot, amelynek megoldása során pont az adott formális lépéssorozatot kapnánk.
Vegyük észre, hogy ugyanahhoz a lépéssorozathoz egymástól eltérő szöveges feladatokból is eljuthatunk. Próbáljunk meg visszafelé gondolkodva egymástól lényegileg különböző élethelyzetekből fakadó szöveges feladatokat felvázolni ugyanahhoz a formális műveletsort előíró lépéssorozathoz.