Tananyag választó:
Események előfordulása korongdobós játéknál
Adott hosszúságú korongdobás sorozat és annál egyel nagyobb sorozat
A következőkben vizsgáljuk meg, hogyan változhat a célmező pozíciója, ha a korongsorozatunkat eggyel megnöveljük. Tegyük fel, hogy egy 5 hosszú sorozattal elértünk a „+3” mezőre. Hová juthatunk ennek alapján a 6. dobással? Természetesen ez a korong színétől függ, de csak két mező jöhet számításba, piros esetén a „+4”, „kék” esetén a „+2”. Játsszuk le ezt a gondolatot előröl:
Honnan indulunk? 0
Hova juthatunk az első lépést követően? -1, +1
Hova juthatunk a második lépést követően? -2, 0, +2
Hova juthatunk a harmadik lépést követően? -3, -1, +1, +3
Hova juthatunk a negyedik lépést követően? -4, -2, 0, +2, +4
És így tovább.