Tananyag választó:
Századfordulós irányzatok a különböző művészeti ágakban
Eszköztár:
A feladat ismertetése

A
Hallgasd, nézd illetve olvasd el az alábbi, különböző századfordulós irányzatokhoz köthető műveket. A művek nézése/hallgatása/olvasása közben jegyezz fel néhány olyan szót, kifejezést, mely elsőre eszedbe jut e művekkel való találkozáskor!
Próbáld meg csoportokba sorolni a műveket, párosítsd a képeket a szövegekkel illetve a zenerészlettel! Minden így kapott csoporthoz írj három olyan szót, mely az összes – az egy csoportba tartozó – műre illik!
Beszéljétek meg közösen eredményeiteket! Vannak-e eltérő megoldások? Írjátok fel a táblára az összes általatok választott kifejezést az egyes csoportokhoz! Vannak-e olyan szavak, melyeket többetek is feljegyzett?
Milyen eszközök állnak a különböző művészeti ágak művészeinek rendelkezésére gondolataik, érzelmeik, mondandójuk kifejezésére? Hogyan teremti meg ugyanazt a hangulatot kép, zene és szöveg?

B
Hallgasd, nézd illetve olvasd el az alábbi, különböző századfordulós irányzatokhoz köthető műveket. Próbáld meg beazonosítani őket (add meg címüket s szerzőjük nevét), s csoportosítsd őket stílusirányzatok szerint! Írj mindegyik csoporthoz három (egész mondatos) megállapítást, melyet leginkább fontosnak tartasz az adott irányzatról elmondani.
Milyen eszközök állnak a különböző művészeti ágak művészeinek rendelkezésére gondolataik, érzelmeik, mondandójuk kifejezésére? Hogyan teremti meg ugyanazt a hangulatot kép, zene és szöveg?


Az anyaghoz kapcsolódó kiegészítő információk: