1925-ben jelent meg következő kötete, a Sziget és tenger. A kötet bevezetőjeként álló Örökkék ég a felhők mögött (Vallomás helyett hitvallás) megújult önbizalomról, hitről, új erőről árulkodik.
„Hiszek a feleslegben. Abban, ami túl van családon és fajon;
abban, ami túl van a meszelt falakon. Elvégre lehet élni meszelt
falak közt is; de ez nem katholikus élet. A fal véd; de zár is. Én
képeket akarok látni a falakon, hogy újra kinyissák elém a világot...”
Babits magatartását a visszahúzódás és az elzárkózás is jellemezte. A zajos élet helyett a művészet „elefántcsonttornyába”, illetve a magánélet idillikus világába menekült. Keserű ítélet hangzik fel soraiban:
„A líra meghal, és a szerelem,
mint a galambok csókja, hangtalan.
Óh kedvesem! magunknak szól a dal.
Régen elzengtek Sappho napjai.
Csókolj! A líra meghal, és a bús
élet a kettes csöndbe menekül.” (Régen elzengtek Sappho napjai)