A tanulási tartalom integráló elemei
A bemeneti és kimeneti tudás és készségszint meghatározása, illetve felmérése a curriculumban történik. A digitális tanulási tartalom (learning content) egy általános sémája a következő:
1. Képzési program, tanterv (curriculum) 2. Kurzus, 3. Lecke, 4. Megosztható tananyagelem, 5. Tananyagelem.
1. A képzés programja, tanterve a curriculum, mely több összetartozó kurzusból áll.
2. A kurzus elnevezés jelenthet tanfolyamot, vagy tantárgyat, de megfelelhet egy tankönyvnek is.
3. A lecke a logikailag összefüggő tartalomrész – mely a tartalomobjektumokat tartalmazza – megfelel a tankönyv egy leckéjének vagy fejezetének.
A képzés programja, tanterve, mely több (össze)tartozó kurzusból áll.
A megosztható tananyagelem
4. A megosztható tananyagobjektum lapokba szerveződve olyan legkisebb egységét képezik a tartalomnak (mely egy vagy több objektumból állhat), amelyet a tartalom és tanulásmenedzsment rendszerek önállóan kezelnek. A szabványok és ajánlások az e-learning esetében is nagyban segítenek az elektronikus oktatási keretrendszerek és elektronikus tananyagok megalkotásában, illetve felhasználásában. A e-learning szabványok révén lehetővé válik a tananyag adatstruktúrába rendezése, a kommunikációs formák egységesítése, a képzési célok és rendszerek közötti teljes átjárhatóság. A SCORM (Sharable Content Object Reference Model, Megosztható Tartalom Elem Hivatkozási Modell), melyet az amerikai védelmi minisztérium által alapított ADL (Advanced Distributed Learning)– hozott létre, olyan hivatkozási modell, amelyben a tanulási tartalom újrahasznosítására, szabványosítására nyílik lehetőség.
Olyan legkisebb egysége a tartalomnak (egy vagy több objektumból állhatnak), amelyet a tartalom és tanulásmenedzsment rendszerek önállóan kezelnek.
A tananyagelem
5. A tananyagelem (asset) a tartalom legkisebb, tovább nem osztható része. Mérete és formája különböző. Egy olyan fájl, amely egyedi médiaelemeket (szöveget, képet, hangot, mozgóképet) tartalmazhat.