Általános ismertetés
A hálózat osztály a nem vizuális elemek osztályába tartozik. Elemei, nem vizuális objektumok. Online kapcsolatot hoz létre, egy Imagine felhasználó és egy vagy több Imagine felhasználók között, hálózaton keresztül. Ez a kapcsolat teszi lehetővé, hogy a felhasználók tudjanak küldeni és fogadni utasításokat, adatokat, szövegeket és objektumokat. A kapcsolat létrehozásához egy aktív háló objektum szükséges. Egy hálózaton belül szükséges egy szerver stílusú háló objektum. Azon felhasználók, akik ismerik a szerver azonosítóját vagy IP címét ha aktivizálják a háló objektumukat, azok csatlakozhatnak hozzá. A hálózaton belül bármely felhasználó kommunikálhat bármely másik felhasználóval is, sőt egyszerre többel is. Ez teszi lehetővé, hogy több felhasználó is egyszerre fejleszthessen egy Imagine projektet.
Általános változók: Ezek az egész Háló osztályhoz definiált általános változók. Ez azt jelenti, hogy meg vannak osztva, és minden háló objektum által használhatók. Megfigyelhető, hogy ennek az osztálynak nincs tartalommenü általános változója, és így környezeti menüje, mivel nincs vizuális megjelenése sem. Ne feledjük, hogy minden érték parancs esetében a általános vagy saját változóhoz tartozik egy kifejezés, mely a pillanatnyi értékével tér vissza, és egy érték! parancs, mellyel módosítható.
Eseménynevek: Értéke azon események listája, amelyeket az Imagine a Háló osztály vagy bármely háló objektum VÁLTOZTASS MEG párbeszédpanelében kínál föl, ha megnyitják az ESEMÉNYEK fület, és rákattintanak a Hozzáadás gombra.
A hálózat online kommunikációt teremtenek az Imagine felhasználó és a hálózaton másutt lévő egy vagy több Imagine felhasználó között. Ez a hálózati kommunikáció lehetővé teszi, szövegek, adatok, utasítások vagy Imagine objektumok küldését és fogadását. A kommunikáció inicializálásához aktív háló objektumot kell létrehozni egy Imagine környezetben, melynek felhasználója ezután azt szervernek deklarálja. Azok, akik ismerik annak a szervernek a nevét vagy IP címét, létrehozhatják saját háló objektumukat, és csatlakozhatnak hozzá.
Az alapértelmezett érték háló. Az Imagine ezt a szót veszi alapul a Háló osztály új objektumainak névadásakor: háló1, háló2, háló3 … stb. Ha azt szeretnénk, hogy a háló objektumok nevei más alapszót tartalmazzanak, akkor vagy egyesével át kell neveznünk őket a Változtass Meg párbeszédpanelükön keresztül, vagy használhatjuk az állapot! primitív parancsot; vagy definiálhatunk egy speciális alosztályt a Háló osztályból, amelyben a névelőtag általános változót (és esetleg más beállításokat is) megváltoztatjuk.
Hálózat beállítása: gombmenü, port
Az itt következő beállítások az új "háló [ … ] használatakor megadható beállításlistában alkalmazhatók, vagy később a háló objektum bármely beállításának lekérdezéséhez, illetve módosításához. Minden beállításhoz tartozik két megfelelő primitív eljárás – egy kifejezés, mely a beállítás értékével tér vissza, és egy parancs a beállítás értékének módosításához.
Tudnivaló azonban, hogy a név beállítás csak új háló objektum létrehozásakor használható. Ha később át szeretnénk nevezni, rá kell kattintanunk az egér jobb gombjával, ki kell választanunk a VÁLTOZTASS MEG parancsot, és az így megjelenő párbeszédpanelen megváltoztathatjuk a nevet; vagy használhatjuk az állapot! parancsot is.