Motion capture
Otthoni számítógépünkön is készíthetünk egyszerű animációs filmet. Az Adobe Premiere 6.5 programban a File/Cature/Stop Motion ablakban megjelenik a kamera képünk, és a mozgásfázisokat frame-ekkel tudjuk elkészíteni, majd a Timeline-ra helyezve utómunkálatokat végezhetünk.
A számítógépes animáció és a film
Az oroszlánkirály állatait, a Shrek szereplőit is komputer állította elő. A Shrek című komputer animációs vígjáték 2001-ben hódította meg a világ nézőit. Óriási közönségsikert aratott, még a kritikusok is rajongtak érte, ez a produkció nyerte el - az abban az évben először odaítélt - legjobb animációs nagyjátékfilmnek járó Oscar-díjat.
A legtöbb báb- és modellfilmet is kockánként fényképezik. Korunk egyik legjobb modellanimátora Nick Park, aki agyagmodell-filmjeiért Oscar-díjat kapott.
Sok tudományos-fantasztikus film is modellekkel dolgozik, amikor az elképzelt jövő épületeit, járműveit kell megjeleníteni. A világűrben való repüléseket, a kozmikus csatajeleneteket különféle fényeffektusok kísérik, lézersugarak lőhetik szét az űrhajókat, és egész égitestek robbannak föl. Az efféle optikai effektusokban a világelső az Industrial Light & Magic nevű amerikai cég. Emlékezetes sikerfilmekben láthatjuk a különleges animációkat, mint az E.T, a Vissza a jövőbe, a Terminátor 2, a Jurassic Park, a Forrest Gump, Mátrix, és a Titanic. 2006-os a nagy sikerű animációs filmjük, a Verdák.