Objektumok kombinálása
Ha a Flash-ben két azonos rétegen lévő alakzatot rajzolunk, azután az egyiket teljesen kijelölve a másikra húzzuk, majd kattintunk a Színpad egy üres területén, a Flash kombinálja az alakzatok egymást takaró részeit.
Ha ezek után egyik vagy másik objektumot elmozgatjuk, az „alsó” objektumból hiányozni fog a „közös”, kombinált rész.
A kombinálás előnyei és hátrányai
Az objektumok kombinálása előnyös és hátrányos is lehet.
Hátránya akkor jelentkezik, ha nem szeretnénk az egyik objektummal mintegy csonkolni a másikat, és a jelenség véletlenül következik be.
Ez ellen védekezhetünk, ha az objektum körvonalát és kitöltését csoportba foglaljuk (Teljes kijelölés, majd Modify/Group).
A másik megoldás, hogy az egyes rajzelemeket külön rétegre helyezzük.
A csoportosított, vagy eltérő rétegen lévő alakzatokat a Flash nem kombinálja.
A kombinálás előnyös is lehet, ha például olyan alakzatot akarunk csinálni, aminek kitöltésén éppen egy másik alakzatnak megfelelő „luk” látható.
Pl. egy körlapon ötágú csillagnak megfelelő átlátszó területnek kell elhelyezkednie.
Ilyen esetben megrajzoljuk a körlapot, majd a csillagot. Utóbbit dupla kattintással kijelölve a körlapra húzzuk, majd kattintunk egy üres területen, azaz megszüntetjük a csillag kijelölését. Ezután a csillagot törölve vagy lehúzva a körlapból megjelenik a csillag alakú luk.
A kombinálás megelőzése csoportosítással
Gyakran előfordul, hogy két vagy több alakzatot együtt szeretnénk kezelni.
Ilyenkor lehet hasznos a csoportosítás.
A csoportosítás előnyei az alábbiak lehetnek:
A csoportosított objektumok együttesen transzformálhatók (méretezés, forgatás, döntés).
A csoportba foglalt objektumokat a Flash nem kombinálja más objektumokkal.
Az objektumok csoportosításához jelöljük ki őket, majd végezzük el a MODIFY/GROUP, vagy egyszerűen Ctrl+G műveletet.
A csoport megszüntetéséhez a MODIFY/UNGROUP parancs vagy a Ctrl+Shift+G billentyűkombináció használható.
Előfordulhat, hogy a csoport felbontása nélkül szeretnénk annak egyedi objektumait szerkeszteni. Ehhez nem kell mást tenni, mint duplán kattintani a csoporton. Ezek után a csoport tagjai egyedileg kijelölhetők és szerkeszthetők.
Kombinálás megelőzése rétegekkel
Egyszerűbb ábrák készítése elképzelhető az Időszalag nélkül is, de komolyabb rajzok, főként animációk elkészítésekor a Timeline nélkülözhetetlen.
Az időszalag az animáció képkockáit szimbolizáló téglalapokat tartalmazza.
A Színpadon több rétegben is elhelyezkedhetnek az objektumok, ennek megfelelően az Időszalag több sávból állhat. Minden egyes sáv egy rétegnek felel meg.
A rétegek saját névvel rendelkeznek, ami a réteg sávjának bal oldalán olvasható. A neveket a réteg láthatóságát és szerkeszthetőségét befolyásoló gombok követik. A rétegnevek előtt pedig a réteg típusára utaló szimbólum helyezkedik el.